loading...
یاحسین
نکات پندآموز

شيطان می گوید:

1. کسي که اذان را بشنود و به نماز نرود پدر من است !!!

2. کسي که اسراف مي کند برادر من است !!!

3. کسي که پيش از امام به رکوع و کسي که بدون بسم الله شروع به نان خوردن مي کند اولاد من است !!!

4. کسي که اين گفتار من را به کسي مي گويد دشمن من است و کسي که نميگويد دوست من است !!!

حمید بازدید : 112 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

مؤسس اين مذهب احمد بن محمد بن حنبل است که در تاريخ 165 در بغداد متولد شد و در سال 241 هجري در آن محل چشم از جهان فروبست. اين مذهب در بغداد ظاهرا به وجود آمد ليکن چندان رونقي نداشت تا در قرن هفتم هجري زماني که قضاوت مصر به عهده عبدالله بن محمد بن عبدالملک حجازي رسيد در انتشار اين مذهب سعي و کوشش بسيار کردند و در حجاز نيز به وسيله محمد بن عبدالوهاب مؤسس فرقه وهابيه ادامه يافت. اما اين مذهب تا آخر هم چندان پيروي به خود نديد فعلا در حجاز در اصول و عقايد رسما از مذهب وهابيه پيروي مي‏کنند ولي در فقه تابع مذهب حنفي مي‏باشند. پيروان مذهب حنبليه نسبت به سه مذهب ديگر کمتر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 1,156
  • بازدید سال : 12,060
  • بازدید کلی : 91,422